2008年4月21日

期望很多

我第一次報碩士論文proposal時候,
任老師對我說:『你的實驗需要五間實驗室給你用,可能都還不夠。』
大家都在笑我想太多。

不用兩個月的孵星星期,我老闆就開始冷言冷語勸我換題目...
直到星星一顆一顆冒出來,別的老師覺得很有趣,可以繼續作下去。

我開始要什有什,跑了醫學院樓上樓下四個研究所,
總共分享了8間實驗室的資源。

(其實也不是要堅持做出來什麼偉大的實驗,
只是自己實驗室那個也沒有,這個也沒有,但錢和權很多。)

很喜歡電影『The Martian Child 』裡的對話:
Baseball is the only sport...
where you can fail 70 percent of the time and still be great.
It's about trying hard and never, ever, ever givin' up.
Just think about it.
If you get a hit three out of every 10 times...
you're at bat, you're really good.
If you do a little bit better than that...
just a little bit better than that...
maybe 3.2, 3.3 times...
you're great, and you could be a star.
And you're gonna make it to the Big Show.
And if you do that on the Big Show...
you're a superstar.

--
跟跳舞一樣,再延伸多一點點就好了...
沒有『很多』,『一點點』就好了:P

沒有留言: